76 empreses turístiques del Baix Llobregat, reconegudes per la seva gestió sostenible

Han rebut la Certificació Biosphere Sustainable Certified impulsada per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç, en un acte celebrat aquest dilluns a Esplugues. 111 empreses de la comarca s’han acreditat com a Punts d’Informació Turística.

Un total de 76 empreses i serveis turístics del Baix Llobregat han rebut la Certificació Biosphere Sustainable Certified, que reconeix les bones pràctiques en gestió sostenible de les empreses turístiques i serveis. D'aquestes, 6 l'obtenen per primer cop, i 70 la renoven. La certificació, impulsada per la Diputació de Barcelona i la Cambra de Comerç, s’ha lliurat aquest dilluns en un acte celebrat a La Torre dels Lleons, a Esplugues de Llobregat.

Les 76 empreses i serveis turístics del Baix Llobregat que han rebut la Certificació Biosphere formen part de les 1.043 empreses i entitats de la província que s’han acreditat amb el programa Compromís per a la Sostenibilitat Turística Destinació Barcelona Biosphere. El projecte, nascut el 2017 i impulsat per la Diputació de Barcelona amb l’Institut de Turisme Reponsable (ITR) i la Cambra de Comerç de Barcelona, va incorporar l’any 2019 l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci de Turisme de Barcelona. L’objectiu és reconèixer aquelles entitats que aposten per una gestió respectuosa amb el medi ambient, la cultura i el retorn social i econòmic de la ciutat i les comarques de Barcelona.

De les 76 empreses i entitats turístiques del Baix Llobregat reconegudes amb la Certificació Biosphere Sustainable Certified, la majoria (19) són restaurants, 8 destinacions turístiques, 6 comerços, 6 allotjaments turístics, 4 agències de viatge, 4 museus, 3 empreses d’experiències, 3 de turisme de reunions, dues oficines de turisme, dues platges, dos espais naturals protegits, dos guies turístics, una empresa d’esdeveniments esportius, una empresa de transport, un càmping, un celler i 11 empreses d’altres serveis.

La certificació Biosphere Sustainable Certified permet millorar el posicionament de l’empresa o servei en relació al turisme sostenible i li dona més visibilitat a escala nacional i internacional. La certificació, que enguany rebran més de 1.000 empreses i serveis turístics de les comarques de Barcelona, està oberta a totes aquelles empreses privades i ens públics que vulguin millorar la seva gestió interna i la seva imatge social comprometent-se amb la sostenibilitat.

La diputada de Turisme de la Diputació de Barcelona, Abigail Garrido, ha destacat durant l’acte un dels projectes que tindran lloc en aquest comarca “i que, sens dubte, representarà un pas endavant en el model de turisme respectuós i sostenible pel qual tots treballem” a la Destinació Barcelona: el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Costa Barcelona Delta Llobregat. Aquest pla, ha subratllat Garrido, compta “amb una inversió de més de 2 milions d’euros procedents dels Fons Next Generation i ha de desenvolupar fins al 2026 vuit accions innovadores per revaloritzar el capital natural dels voltants del Delta, així com fomentar una mobilitat sostenible a la zona, entre altres”.

111 Punts d’Informació Turística al Baix Llobregat

Durant l’acte, 111 empreses del Baix Llobregat s’han acreditat com a Punts d’Informació Turística a la comarca. El programa de Punts d’Informació Turística, implantat per la Diputació de Barcelona des de 2013, permet a les comarques complementar el servei d’atenció al visitant i disposar en aquests equipaments de les eines per informar, orientar i acompanyar el visitant durant la seva estada.