PIMEC i els serveis territorials d'educació al Baix Llobregat i al Barcelonès impulsen les aliances entre empreses i centres formatius

La patronal es reuneix amb el director i directora dels serveis territorials d'educació i acorden treballar conjuntament per orientar els alumnes i promocionar les pràctiques a les pimes

Sant Feliu de Llobregat, 20 de juliol del 2023. El vicepresident de PIMEC Baix Llobregat – L’Hospitalet, Ramon Vives, i el delegat territorial de la patronal, Agustí Miró, ha rebut al director dels serveis territorials d’educació al Baix Llobregat, Albert Grau, i la seva homòloga al Barcelonès , Sílvia Ortiz. Ambdues entitats han acordat treballar conjuntament per impulsar les aliances entre les pimes locals i els centres formatius, davant la manca de perfils professionals qualificats mentre existeix oferta empresarial, fet que posa de manifest un desajust del mercat laboral.

En aquest sentit, Grau ha proposat avançar les xerrades d’orientació formativa als alumnes, ja que actualment s’imparteixen a 3r i 4t d’ESO, tal com critiquen els inspectors d’educació. Així mateix, ha destacat la importància del "boca-boca" entre el tutor dels alumnes i les empreses, i ha posat de manifest la manca d’alumnes als cicles de grau bàsic.

Per part seva, Vives ha alertat que “els oficis estan en perill i cal fer-los atractius per potenciar la demanda laboral, tot dignificant la seva activitat”. Per això, considera que és vital l’orientació de les persones  especialment a les més joves, a través del paper clau del personal orientador del sistema i de la informació provinent de la prospectiva del mercat de treball”.

Per aquests motius, ambdues entitats continuaran sumant esforços des de la col·laboració publicoprivada per posar en valor i potenciar la figura dels  orientadors per acompanyar a les persones, impulsar les pràctiques a les mipimes, també amb estudiants amb necessitats especials (IFES); així com promoure tallers d’experiències d'empresaris i empresàries i d’exalumnes. Finalment, s’ha parlat de la Fira de l’FP del Baix Llobregat, la qual acull 21 centres formatius públics, i s’ha proposat la presència de coordinadors i prospectors que puguin facilitar les aliances entre les empreses del territori i els centres educatius.

Des de PIMEC s’ha posat en marxa la plataforma AppIntern per posar en contacte a empreses i centres d'FP, impulsant les pràctiques formatives i la dual, a través d’una xarxa de centres de formació professional.