A l'agost, zones blaves gratuïtes i canvis d'horaris en equipaments

Els serveis municipals s'adapten a la reducció de l'activitat a la ciutat durant el mes d'agost, en el qual molta gent gaudeix de les merescudes vacances. D'una banda, alguns equipaments públics modifiquen els seus horaris o tanquen les seves portes per prendre un descans. De l'altra, les zones regulades d'estacionament passen a ser gratuïtes durant tot l'agost (de l'1 al 31), ja que en aquest mes bona part del teixit comercial fa vacances i aquesta eina està en funcionament per afavorir la rotació de vehicles a l'entorn dels eixos comercials.

UN AMPLI SERVEI D'ATENCIÓ CIUTADANA

A l'agost, l'Ajuntament manté el servei d'atenció ciutadana presencial els matins de dilluns a divendres. A l'oficina Viladecans Informació es podrà ser atès, mitjançant cita prèvia, als matins: de dilluns a dijous de 9 a 14 hores i els divendres de 9 a 13 hores. Les consultes ciutadanes a l'edifici consistorial de Can Modolell també es podran fer només als matins, de 8 a 14.30 hores. A banda, el servei d'atenció telefònica es manté tot el dia (de dilluns a dijous de 8 a 20 hores i divendres de 8 a 19 hores), de manera que s'ofereix un ampli ventall d'atenció.

Pel que fa a les tres Oficines de Districte, estaran tancades tot el mes d'agost. D'altra banda, la setmana del 14 al 20 d'agost tancarà​ el centre municipal Can Calderon, que presta els seus serveis de suport a la recerca d'ocupació i formació i de suport empresarial. La resta del mes continuarà amb l'horari de matins, de 9 a 14 hores. Per la seva part, l'Espai Igualtat, que inclou el Servei Integral d’Atenció a les Dones (SIAD ) i el Servei de Suport Infantojuvenil mantindrà el servei tot el mes d'agost als matins: de dilluns a divendres de 9 a 14 hores.

Pel que fa a altres serveis d'atenció, l’Oficina Local d’Habitatge tanca del 7 al 25 d’agost i la resta de dies està oberta de 9 a 14 hores; la Sindicatura de Greuges només atendrà presencialment els dimarts laborables d'agost, de 10.30 a 13 hores; l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) tanca tot el mes d'agost i l'Oficina Vilawatt tanca del 7 d'agost al l'1 de setembre.

LA BIBLIOTECA NO TANCA, PERÒ SÍ HO FAN CASALS I ATENEUS

La Biblioteca de Viladecans no agafarà vacances en tot l'estiu, tampoc al mes d'agost. Això, sí, tancarà els dissabtes  fins a l'11 de setembre. Així, el servei -que actualment s'ubica a l'Institut Josep Mestres a causa d'unes obres de reforma- obrirà de dilluns a dijous de 15 a 20.30 h i els divendres de 9 a 14.30 h.

Si tancaran a l'agost altres equipaments comunitaris, la majoria de casals de barri. El Casal Barri de Sales, Casal de l’Alba-rosa, Casal de Barri La Unión i Ponent es prendran un descans durant el mes d'agost, tancant del 31 de juliol al 31 d’agost, (ambdós inclosos). El Casal de Barri Montserratina, però, continuarà la seva activitat de dilluns a divendres de 9 a 15 h. A més, aquest últim, com a refugi climàtic, ampliarà el seu horari en cas d'alerta per temperatures extremes (onada de calor), ja que es troba en un barri amb un elevat nombre de persones d'edat avançada.

També altres equipaments estaran sense servei: l'Ateneu d'Entitats Pablo Picasso tancarà del 31 de juliol al 31 d’agost; el centre de joves Can Xic, del 24 de juliol al 3 de setembre; i l'Ateneu de Cultura Popular Can Batllori, del 31 de juliol al 27 d’agost.

ESPORT I COMPRES A BON RITME

El complexos esportius municipals baixen el ritme només una mica durant l'agost. Podium Viladecans obrirà durant tot el mes d'agost amb normalitat: de dilluns a divendres de 7 a 22.30 h, dissabtes de 8 a 20 h i diumenges de 9 a 19 h. En canvi, Atrium Viladecans tancarà les seves portes del 31 de juliol al 15 d'agost per feines de manteniment. A partir del 16 d'agost, tornarà a obrir de dilluns a divendres de 7 a 22.30 h, dissabtes de 8 a 20 hores i diumenges de 9 a 14 h.

D'altra banda, els dos mercats municipals de la ciutat continuaran aportant-nos els productes més frescos i de proximitat durant l'agost i no tancaran les seves portes en tot el mes. El Mercat de Plaça Europa obre de dilluns a dijous de 8 a 14 hores, els divendres, de 8 a 20 hores i els dissabtes: de 9 a 15 hores. Per la seva part, el Mercat de la Constitució, ho fa de dilluns a dijous: de 9 a 14 h i de 17 a 20 h, els divendres, de 9 a 20 hores i els dissabtes: de 9 a 15 h. Tot i així, n'hi ha algunes parades que no obriran les tardes a l'agost. Algunes parades, també, s'agafaran alguns dies de vacances. Podeu consultar-les a les vostres parades habituals.