Jornades sobre l'esport com a motor per generar economia

Viladecans va organitzar, dimarts 21 de febrer, la primera "Jornada d'innovació, empresa i esport" per tal de posar en valor el pes que l'esport té en si pel que fa al desenvolupament socioeconòmic d'una ciutat, i d'aquesta manera, animar a les ciutats a generar economia i turisme al voltant de l'esport.

La jornada tècnica, dirigida al personal de l'administració pública, entitats i empreses, es va organitzar en tres taules rodones formades per ponents de l'àmbit local, nacional i internacional. En una primera, el secretari general de la Federació Espanyola de Ciclisme, Alejandro Martín, el president de Planet Fair Play, Beto Agustí, el diputat d'esports i regidor de l'Ajuntament de Barcelona, David Escudé i Stefi Batlle, del Bàsquet Girona i Marc Gasol Team, han debatut, moderats pel ciclista paralímpic viladecanenc Sergio Garrote, sobre com aplicar els ODS per mitjà de l'esport. Martín en la seva intervenció assenyalava que "L'esport és un gran altaveu cap a la ciutadania que pot ajudar a transmetre els Objectius de Desenvolupament Sostenible".

La segona taula, va comptar amb Gemma Riu, Clúster Manager d'Andorra Esports Clúster, Marc Taló, Esport Manager de Promoció Econòmica Andorra Business, un representant de Zoopa Agency, Jordi Cañellas, Business director RPM Sports i amb el moderador Carles Ferreiro, de l'àrea d'empresa, innovació i ocupació de Can Calderón. Tots ells van debatre sobre com generar economia en un municipi per mitjà de la indústria esportiva i el turisme. En aquest sentit, Riu explicava en la seva intervenció que "Amb aquesta aposta clara que ha tingut el Govern d'Andorra i l'empresa privada, hem aconseguit que l'esport representi un 8% del PIB".

A la tercera taula, es va debatre sobre la gestió del patrocini i els models d'innovació, amb el consultor esportiu de DL SPORTS, Daniel Laga, com a moderador, Ana Palencia, directora de comunicació y sostenibilidad de Unilever, Carlos Cantó, CEO de SPG Consulting, Laura Erra, directora general de Liquats Vegetals Yosoy i Xavier Pérez, director general del RACC. Palencia, com a representant de l'empresa privada, assenyalava la importància de patrocinar-se en equips esportius que encaixin en els valors que l'empresa representa, perquè "al final aquest públic que estàs patrocinant és el teu consumidor".

En definitiva, la jornada neix com a fòrum de coneixement, inspiració i col·laboració entre el sector públic i empreses i professionals del sector de la indústria esportiva, com una aposta per situar Viladecans com a referent en la promoció de l'esport, la seva indústria i els hàbits saludables en la població. Un exemple, són els gairebé 3 milions d'euros del pressupost municipal que es destinaran a esport i salut aquest 2023.

La jornada ha estat organitzada per l'Ajuntament de Viladecans i ha comptat amb la col·laboració d'INDESCAT i Viladecans The Style Outlets.