El Baix Llobregat reclama una aposta clara per la Formació Professional a la comarca

La consellera i el conseller han presentat l’informe sobre l’estat de l’FP, document que fa recull de la situació actual a la comarca, amb les dades disponibles, i que té en compte tota la feina feta pel Consell de l’FP, les taules tècniques i l’Observatori Comarcal del Baix Llobregat.

A la reunió s’ha presentat també la declaració de la taula tècnica de l’FP del CISE sobre la Formació Professional del Baix Llobregat, que manifesta l’aposta de la comarca per potenciar i valoritzar la Formació Professional com a eix prioritari per donar resposta als desafiaments als quals s’enfronten les persones i empreses, millorar i articular un sistema integral de formació i qualificacions professional pel treball territori.

Així, la taula tècnica de l’FP, formada pel Consell Comarcal, les patronals AEBALL i PIMEC, i els Sindicats CCOO i UGT Baix Llobregat, reclama una aposta clara per una formació professional adaptada a les necessitats del mercat de treball local. “L’oferta de places d'FP no ha de respondre exclusivament a la demanda social sinó a les necessitats econòmiques i empresarials del territori. S’han d’adaptar els continguts i currículums a les necessitats de les empreses. i s’ha de garantir l’accés a l'FP tant en nombre de places pels que iniciem com la continuïtat a grau superior per l’alumnat de grau mig”, afirmen des d’AEBALL.

declaren des de CCOO Baix Llobregat.

I reivindiquen que cal millorar l’oferta en FP dual, tant inicial com ocupacional, i facilitar el seu accés i participació a les petites i mitjanes empreses, “Cal facilitar informació clara de les noves ocupacions. Que els orientadors i les orientadores laborals tinguin tota la informació dels itineraris formatius, i tinguin també una major claredat en les acreditacions”, apunten des de PIMEC.

La declaració, que va estar aprovada per la taula tècnica de l’FP el dilluns 6 de febrer, s’elevarà al Ple del Consell Comarcal per a la seva aprovació.