PIMEC i Diputació de Barcelona presenten l'Oficina Acelera Pyme Rural de Molins de Rei

PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet i la Diputació de Barcelona, amb el suport de Red.es, han presentat la seu de l’Oficina Acelera Pyme Rural de Molins de Rei, al Baix Llobregat. L’OAP Rural és una oficina física i virtual on les petites i mitjanes empreses i les persones autònomes de poblacions de menys de 20.000 habitants poden sol·licitar assessorament tecnològic personalitzat a partir d’un diagnòstic digital del negoci.

La benvinguda a l’acte ha estat a càrrec de Xavi Paz, alcalde de Molins de Rei, Lourdes Borrell, consellera de Desenvolupament Econòmic i Estratègic del Consell Comarcal del Baix Llobregat, i Joan Soler, president de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet.

Per part seva, el president de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet ha destacat que “aquesta iniciativa és un exemple de la importància de la col·laboració entre la nostra entitat i les institucions per treballar conjuntament cap al desenvolupament econòmic del territori”.

Bru s’ha referit a l’OAP Rural com una eina que permet “trencar les barreres de la distància portant serveis tecnològics a les zones allunyades d’àrees metropolitanes”. A més, ha explicat que “aquestes oficines incentiven el contacte dels empresaris i autònoms amb els serveis tecnològics de proximitat”. Per part seva, Torras ha assenyalat que “a la comarca del Baix Llobregat s’hi localitzen 12.000 empreses i professionals autònoms en municipis de menys de 20.000 habitants i, per arribar a tots ells, és fonamental el paper dels Centres Locals de Serveis, que faran difusió de l’OAP i prescriuran els seus serveis i activitats a tot el seu teixit empresarial”. Així mateix, Blanco ha destacat que l’oficina és promotora del Kit Digital impulsat pel govern d’Espanya amb l’objectiu d’impulsar la digitalització i modernitzar el teixit productiu a través dels fons EU Next Generation”.

<p style="margin: 0px 0px 1.5em; padding: 0px; border: 0px; font-family: " lucida="" sans="" unicode",="" "lucida="" grande",="" sans",="" verdana,="" arial,="" sans-serif;="" vertical-align:="" baseline;="" background-color:="" rgb(255,="" 255,="" 255);"="">A l’acte també hi han participat Xavier Elizondo, manager de l’Oficina Next Generation de l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa (ACCIÓ), i Carles Miranda, el manager d’Indústria 4.0 i Economia Circular d’Acció. En la seva intervenció han parlat dels fons Next Generation i dels programes i mecanismes d’accés per empreses per part d’ACCIÓ, així com de programes de digitalització 4.0 i sostenibilitat d’ACCIÓ.