Una espectacular Rua de Carnestoltes omple de gresca els carrers

La gran Rua de Carnestoltes va desfilar aquest dissabte pels carrers de Viladecans, omplint la ciutat de carrosses, comparses, balls i molta música. Van participar prop de 1.700 persones, repartides en 16 carrosses i 8 comparses, organitzades sobretot per entitats durant molts mesos han estat treballant per crear disfresses i coreografies originals per la desfilada de Carnestoltes. Entre els grups participants hi havien també cinc formats per persones de la ciutat que van voler disfressar-sejunto per a la desfilada, gràcies al nou format obert de participació a la rua estrenat per l'Ajuntament l'any 2023.

Si bé altres anys començava al parc de la Torre-roja, aquest any va estrenar un nou itinerari: va sortir de davant d’Atrium, a l’avinguda de Josep Tarradellas i tot seguit va passar pel carrer d’Àngel Arañó, la carretera de Sant Climent, les avingudes de Francesc Macià i de la Generalitat, la plaça de la Vila i el carrer de Jaume Abril. El final també va ser al parc del Torrent Ballester, on es va col•locar un punt de reciclatge de disfresses i es va cel·lebrar el lliurament de premis. A més, gràcies a Viladecans em Cuida, al llarg de la desfilada es van habilitar tres punts inclusius accessibles per a les persones amb discapacitat.

La decisió del jurat per l'entrega de premis format per Joan Amat, Anna Portabales i Joan Fuentes, va ser molt complicada per l'alt nivell de les disfresses i els balls d'enguany. Finalment, els guanyadors i guanyadores de les dues modalitats van ser:

Modalitat comparses:

•    Premi sostenibilitat: AFA Escola Mediterrània
•    1r premi: AMPA Escola Marta Mata
•    2n premi: AMPA Col·legi Sant Gabriel
•    3r premi: AFA Escola Doctor Trueta

Modalitat carrosses

•    Premi sostenibilitat: Centre d'Esplai Llumvi
•    1r premi: AMPA Col·legi Sagrada Família
•    2n premi: AMPA Escola el Garrofer
•    3r premi: Club Esportiu Vilarítmica Dreams

La festa es va allargar fins la matinada amb una sessió de música i ball a càrrec de DJ Monasterio.