Èxit de participació en la jornada informativa sobre els fons europeus Next Generation

La jornada tenia com a propòsit informar a les empreses sobre els principals ajuts vinculats a aquest programa econòmic de recuperació de la Unió Europea, que està dotat amb 750.000 milions d’euros i se centra en dues grans temàtiques, la digitalització i la sostenibilitat. Així mateix, també es va informar sobre el programa Kit Digital, una iniciativa del govern espanyol per a subvencionar la implantació de solucions digitals en empreses, així com dels mecanismes de suport que ofereixen diferents administracions per a facilitar l’accés a aquestes subvencions.

Tres presentacions van abordar des de diferents perspectives aquests ajuts europeus. D’una banda, el mànager de l’Oficina Next Generation d’ACCIÓ, l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat de Catalunya, Xavier Elizondo, va explicar els programes i mecanismes d’accés per a les empreses i els serveis d’acompanyament que ofereix el govern català. A l’Estat espanyol els fons Next Generation es canalitzen a través dels Plans de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) que s’estructuren en quatre eixos, digitalització, sostenibilitat, cohesió social i territorial i igualtat de gènere, dels quals se’n deriven 30 línies de treball i 110 línies d'inversions.

En la seva intervenció, la consellera de Desenvolupament Econòmic i Estratègic, Lourdes Borrell, va posar en valor l’Oficina de Projectes Europeus, destacant que “Des del Consell Comarcal s’ha creat una oficina per poder treballar, conjuntament amb les altres administracions, i apropar de manera individual als empresaris i empresàries aquests ajuts, per resoldre dubtes, neguits i assessorar en tot el procés”, va apuntar.