Al Carrer recupera els espectacles de gran format
Els carrers de Viladecans es convertiran, els dies 3, 4 i 5 de juliol, en un gran escenari per acollir 29 espectacles de 28 companyies catalanes, espanyoles i internacionals. El 37è Festival Internacional de Teatre i Animació Al Carrer de Viladecans oferirà durant tres dies espectacles de circ i itinerants, acrobàcies, humor, música, dansa i teatre de carrer, una combinació que l'ha fet mantenir-se com a un referent internacional per la seva qualitat i varietat. Enguany, el programa aposta especialment pels espectacles de gran format oferint propostes impactants i pensades per a grans espais, sense deixar de banda la varietat que el caracteritza.
Aquests grans espectacles els oferiran la companyia La Fam, amb “Quimera”, una rua itinerant amb foc, i Xarxa Teatre, amb “Babel”, ambdós dos grups originaris de la Comunitat Valenciana. També són de gran format l’espectacle de circ dels francesos La Bande Tyrex i “Tenet”, el muntatge dels acròbates catalans Eunoia Kolektiva. També tindrà gran format el piromusical del diumenge, que acomiadarà el festival.
Sis companyies internacionals
En l’edició del 2026, el festival comptarà amb la participació de sis companyies internacionals (tres franceses, una de Xina, una d’Irlanda i una de Togo), que realitzaran un total de dotze funcions. De la resta d’Espanya, al programa hi ha nou companyies procedents de cinc comunitats autònomes diferents (dues del País Basc, dues de la Comunitat Valenciana, dues de la Comunitat de Madrid, dues de Castella i Lleó i una d’Aragó), que oferiran vint funcions distribuïdes al llarg dels tres dies del Festival (3, 4 i 5 de juliol). També hi ha presència d’un grup local de Viladecans: la dansa urbana de Street Style.
L’alcaldessa Olga Morales ha valorat el Festival Al Carrer de Viladecans com a “un dels festivals d’arts escèniques de carrer amb una trajectòria més consolidada de l’Estat espanyol. Al llarg d’aquests 37 anys de trajectòria, més de 1.250 companyies d’arreu del món han presentat les seves creacions als carrers i places de Viladecans, apropant a la ciutat les millors propostes de les arts escèniques de carrer de cada moment i generant una de les manifestacions culturals de major rellevància i impacte social i artístic de Catalunya”. Olga Morales considera que “el Festival Al Carrer s’ha consolidat com a un projecte estratègic dins l’ecosistema de les arts escèniques de carrer a Espanya, combinant excel·lència artística, impacte social i sostenibilitat”.
Deu espais al cor de la ciutat
Les actuacions es concentren en 10 espais repartits per la ciutat: els jardins de Magdalena Modolell, el Torrent Ballester, la plaça d'Europa, el parc de Can Xic, Atrium, el carrer de Sant Joan i la plaça de la Vila. També es recupera la plaça de Saint Herblain, s'incrementa l'espai disponible a la rambla Modolell i la Torre-roja s'incorpora com a punt de sortida de l'espectacle itinerant i de foc "Quimera". El festival segueix compromès amb la inclusió social: hi haurà files zero adaptades per a persones amb mobilitat reduïda, perquè tothom el pugui gaudir.
El groc del Tour arriba a Viladecans
El Festival Al Carrer coincideix en el seu darrer dia, el 5 de juliol, amb el pas del Tour de França per la ciutat. Per aquest motiu, el cartell d'aquest any és de color groc, seguint la imatge d'aquesta cita esportiva de primer nivell. També, com a homenatge al ciclisme, s'han previst tres espectacles especials: a la Rambla hi haurà una instal·lació que proposa viure l'experiència del ciclisme professional amb “Le Tour” i els espectacles de circ “La Bande à Tyrex” i “La Pause”.

