El Cherry de Viladecans convida al consum de productes locals
Al llarg d'aquest estiu, pagesos, comerciants i hostalers impulsaran el tomàquet Cherry cultivat a l'horta local, una campanya integrada en la iniciativa ‘Producte de Viladecans’ i que compta amb el suport de la Cooperativa Agrícola, el Gremi d'Hostaleria i la Xarxa Comercial.
Aquesta setmana, s'ha presentat la proposta amb un taller de cuina impartit pels xefs Mingo Morilla i Alberto Alguacil, dels restaurants ‘Cal Mingo’ i ‘Can Martí’, on van ensenyar el potencial d'aquesta fruita amb 3 tapes diferents. Les persones inscrites van tastar, de primer, tomàquet amb oli d'oliva verge i sal, una brotxeta de seitó amb tomàquet i daus de mozzarella de segon, i finalment, un broix amb quètxup casolà i porc esqueixat.
L'acte, on van assistir la regidora de Comerç, Rosa Cañisà, i la regidora de l'Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat, Encarni García, va deixar satisfet a tots els presents, sorpresos pel bon sabor dels plats, fets amb pocs ingredients i a l'abast de qualsevol cuina.

Reforçar la economia local i el consum responsable
Així, el ‘showcooking’ ha estat la primera pedra d'altres accions que tindran l'objectiu de fer saber a la ciutadania la qualitat dels productes fets a la ciutat, reforçant l'economia local dins els eixos de promoció, creació i senyalització del gènere en punts de venda o la programació de visites guiades a l'Horta.
A més, a finals de setembre s'establirà un nou Mercat de Pagès cada tarda de divendres a la Rambla Modolell, per facilitar l'accés al producte fora de l'horari laboral. Els mercats municipals comptaran amb la seva pròpia campanya promocional i també hi haurà una ruta gastronòmica per descobrir el Cherry de Viladecans.
Les accions s'estendran fins a l'hivern, on la carbassa serà el producte protagonista des de la pròxima tardor.