Can Calderón celebra 25 anys de creació d'oportunitats

Milers de persones han trobat suport en els últims vint-i-cinc anys en el centre municipal Can Calderón. L'equipament va néixer com a mostra de la importància que donava l'Ajuntament a les polítiques actives per a afavorir l'ocupació i la consolidació d'un teixit empresarial i comercial que generés ocupació dins de la ciutat.

L'Ajuntament canviava així, en 1999, un espai d'atenció petit en el barri de Sales per un nou i ampli edifici, amb auditori i multitud de sales per a la formació. Una aposta per un espai de qualitat i un equip humà pròxim que assessorés, formés i acompanyés en qualsevol moment d'una vida professional, fins i tot quan aquesta encara no existeix i cal trobar el rumb que guiï cap a ella.

El centre s'ha erigit des de la seva creació en referent per a un ventall de persones tan ampli com el mateix mercat laboral. Des dels qui no tenen formació als qui estan en llocs de direcció empresarial, passant per persones que busquen treball, volen millorar els seus coneixements o formar-se per a una altra professió, estudien sí les seves idees innovadores tenen futur laboral, anhelen posar en marxa el seu propi negoci o aspiren a explotar tot el seu talent en el treball. Totes elles han participat en desenes de programes impulsats amb l'objectiu d'ajudar-los a construir una millor vida professional i, amb això, oportunitats vitals.

Un dels principals valors de Can Calderón ha estat la seva capacitat per a reinventar-se contínuament i adaptar-se així a les canviants necessitats socials, laborals i empresarials. El servei municipal s'ha transformat amb situacions sobrevingudes, com la crisi econòmica del 2008, que va suposar un augment del nombre de persones en atur, o la crisi sanitària de la COVID, que va multiplicar els suports en empreses, hostaleria i comerços.

Però, sobretot, Can Calderón ha viscut una evolució gradual que ha acompanyat l'avanç de la societat. Així, constants com el suport als col·lectius amb major desocupació o a l'emprenedoria s'han combinat amb l'increment de la formació digital, l'aposta creixent per fer explotar el talent femení a tots els nivells (des de l'aturada a la directiva) o l'augment de la col·laboració amb les empreses per a afavorir la inserció.

El servei s'ha anat encaminant també cap a una atenció integral de les necessitats. Així, des de 2014 l'oficina Viladecans Atenció Empresarial centralitza totes les gestions del teixit productiu amb l'Ajuntament. En 2019, Viladecans Innovació Empresarial es convertia en un nou espai tecnològic on testar iniciatives emprenedores. Ja l'any 2021, l'Escola de Noves Oportunitats promou itineraris més personalitzats perquè els joves sense estudis encaminin el seu futur.

El repte de Can Calderón és mantenir aquest esperit d'innovació i reinvenció altres vint-i-cinc anys (com a mínim) per a continuar sent un referent de suport.