La Diputació de Barcelona promociona l'oferta de turisme de negocis al Saló IBTM World 2025
La Diputació de Barcelona presentarà la seva oferta de turisme de reunions, congressos i esdeveniments a l’IBTM World, fira de referència mundial per al sector, que tindrà lloc del 18 al 20 de novembre a Fira Barcelona, a l’Hospitalet de Llobregat. L’estand del Barcelona Convention Bureau, el programa gestionat pel Consorci de Turisme de Barcelona i la corporació per impulsar el turisme de negocis a la Destinació Barcelona, donarà visibilitat als diferents territoris de la província, cinc dels quals disposaran de taulell i agenda pròpia de reunions: Maresme, Baix Llobregat, Penedès, Bages i Sitges.
Segons les dades de l’Informe de turisme de reunions 2024 de l’Observatori de Turisme de Barcelona, l’activitat de turisme de reunions a la Destinació Barcelona va continuar creixent durant aquest any, amb gairebé 2.000 esdeveniments i més de 730.000 delegats. El segment corporatiu, que inclou convencions i incentius, continua sent el més rellevant, mentre que l’associatiu, vinculat a congressos i jornades professionals, manté una tendència de creixement sostingut i reforça el paper del territori com a espai de trobada per al coneixement i la innovació.
L’Entorn de Barcelona, que comprèn la província excloent la capital, va acollir prop d’una quarta part de les reunions (24,9%), fet que confirma la descentralització progressiva de l’activitat MICE i la seva contribució a una distribució més equilibrada dels beneficis econòmics. Aquesta activitat va generar un impacte econòmic estimat en 1.384 milions d’euros i consolida el creixement sostingut del turisme de reunions al territori.
Les dades de l’informe posen també de manifest un patró clar de desestacionalització, amb una activitat repartida al llarg de tot l’any i menor concentració durant els mesos de més intensitat turística, fet que afavoreix un ús més equilibrat dels recursos i un impacte positiu en l’economia local.
La IBTM World és la fira mundial líder en el sector de reunions, incentius, conferències i esdeveniments, i se celebra cada any a Barcelona. Durant tres dies, la cita reuneix més de 2.500 expositors de 150 països i 4.000 compradors professionals, i genera més de 130.000 connexions empresarials. L’esdeveniment es consolida com una plataforma clau per a la promoció del turisme MICE i per reforçar les aliances internacionals del sector.

