L'aplicació mòbil ‘Viladecans&Tu', que utilitza la IA i la col·laboració ciutadana, exemple de bones pràctiques digitals a l'administració pública
La Caravana d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona ha reconegut la iniciativa municipal per resoldre incidències i millorar els serveis de manera eficient.
La Diputació de Barcelona ha reconegut, a través de la Caravana d’Innovació Digital, la iniciativa ‘Viladecans&Tu’. Es tracta d’una aplicació mòbil de participació ciutadana, que utilitza la intel·ligència artificial per millorar els serveis de manera més àgil. Concretament, el servei Viladecans Soluciona permet a la ciutadania comunicar qualsevol tipus d’incidència a la via pública fent dues fotos des de l’app. La intel·ligència artificial en detecta la tipologia (desperfectes, deixalles, brutícia...) d’entre més de 1.200 categories, alerta l’àrea corresponent i s’encarrega d’avisar l’usuari quan la incidència ha quedat resolta.
El paper de la cultura de la innovació a l’Ajuntament ha estat clau per al desenvolupament d’aquest i altres serveis de l’aplicació, que estan orientats a la immediatesa, a relacionar-se amb la ciutadania de manera àgil i propera, oferint temps de resposta breus.
Exemples de bones pràctiques per d’altres administracions públiques
Visibilitzar aquestes bones pràctiques i utilitzar-les d’exemple per a d’altres administracions públiques és l’objectiu de la Caravana d’Innovació Digital de la Diputació de Barcelona. Per aquest motiu, el projecte recorre el territori i comparteix iniciatives innovadores en l’àmbit dels serveis digitals, l’obertura de dades obertes o el big data, entre d’altres, per resoldre problemes socials o mediambientals que millorin el benestar de la ciutadania a través de la tecnologia.
Podeu consultar el web de la Caravana Innovació Digital i veure totes les seves parades per estar alerta de les seves novetats.