PIMEC presenta les seves propostes per al consens sobre el model aeroportuari català al Consell Comarcal del Baix Llobregat

La patronal, representada per la territorial del Baix Llobregat-L’Hospitalet i la sectorial de logística, dona a conèixer als representants del Consell Comarcal del Baix Llobregat la seva aposta per configurar un sistema aeroportuari català integral i integrat

La reunió ha servit per posar de manifest la voluntat de diàleg i col·laboració d’ambdues entitats al voltant d’una qüestió que requereix d’amplis consensos

Sant Feliu de Llobregat, 13 de desembre del 2022. El president de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet, Joan Soler, i el president del Clúster de Logística de Catalunya i de la sectorial PIMEC Logística, Ignasi Sayol, s’han reunit avui amb la presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Eva Maria Martínez, amb l’objectiu d’exposar les propostes de PIMEC per al consens sobre el model aeroportuari català i la millora de l’aeroport Josep Tarradellas – El Prat – Barcelona. A la reunió també hi han assistit els vicepresidents del Consell Comarcal, Eduard Rivas, Jordi Gil i Xavier Fonollosa, així com la consellera de desenvolupament econòmic i estratègic, Lourdes Borrell, i el gerent, Enric Giner. En representació de la patronal, hi ha estat present també el delegat territorial, Agustí Miró. Al llarg de la reunió, les dues entitats han posat de manifest la voluntat de dialogar al voltant d’una qüestió que requereix d’amplis consensos.

Les propostes de la patronal neixen a partir de la reflexió i el debat dels òrgans de govern de l’entitat, empresaris i empresàries del territori i persones expertes en infraestructures. L’objectiu és buscar els majors i millors consensos que permetin avançar cap a una proposta que pugui agregar progrés, atracció de talent i inversions, eficiència, sostenibilitat i governança compartida.

Entre les propostes que planteja PIMEC, destaca la constitució d’una comissió de consens per a l’impuls aeroportuari, liderada pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, els Ajuntaments del Prat i Barcelona i amb la participació de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya. Pel que fa al model de governança, PIMEC considera que s’ha de promoure un sistema de gestió descentralitzada i mancomunada entre les diferents administracions. D’aquesta manera, es promou el principi d’eficiència i eficàcia de la gestió privada, preservant la governança estratègica pública.

Des de la patronal, s’entén que els eixos inspiradors de la proposta han de ser la major i millor connexió transoceànica i internacional de Catalunya, que permeti transformar l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat en un hub internacional. Per aconseguir-ho, PIMEC aposta per un sistema aeroportuari que millori la seva gestió integral i operativa, així com la tecnologia, amb l’aplicació de les millors pràctiques internacionals de tot tipus. L’objectiu és aconseguir l’aprofitament total de les seves pistes i de tots els aeròdroms, així com del conjunt d’interconnexions possibles i la resta d’infraestructures existents.

Pel que fa a l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat, PIMEC considera que s’ha de regir pel principi de sostenibilitat amb el seu entorn, aplicant mesures de compensació o ponderació del seu impacte més immediat i preservant l’interès general per sobre de l’interès particular.