PIMEC presenta les seves propostes per al consens sobre el model aeroportuari català a l'Ajuntament de Viladecans

La patronal, representada per la territorial del Baix Llobregat-L’Hospitalet i la sectorial de logística, dona a conèixer als representants de l’Ajuntament de Viladecans la seva aposta per configurar un sistema aeroportuari català integral i integrat

La proposta que presenta PIMEC pretén assolir una major i millor connexió transoceànica i internacional de Catalunya, transformant l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat en un hub internacional

Viladecans, 12 de desembre del 2022. El president de PIMEC Baix Llobregat-L’Hospitalet, Joan Soler, i el president del Clúster de Logística de Catalunya i de la sectorial PIMEC Logística, Ignasi Sayol, s’han reunit avui amb l’alcalde de Viladecans, Carles Ruiz, amb l’objectiu d’exposar les propostes de PIMEC per al consens sobre el model aeroportuari català i la millora de l’aeroport Josep Tarradellas – El Prat – Barcelona.  A la trobada també hi han assistit el vicepresident de PIMEC Baix Llobregat – L’Hospitalet, Oscar Álvarez, i el delegat territorial, Agustí Miró.

Les propostes de PIMEC neixen a partir de la reflexió i el debat dels òrgans de govern de l’entitat, empresaris i empresàries del territori i persones expertes en infraestructures. A través del document de propostes presentat, la patronal reclama superar les postures frontistes actuals al voltant de l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat per tal de buscar els majors i millors consensos. D’aquesta manera, serà més fàcil avançar cap a una proposta que pugui agregar progrés, atracció de talent i inversions, eficiència, sostenibilitat i governança compartida.

Entre les propostes de la patronal, destaca la constitució d’una comissió de consens per a l’impuls aeroportuari, liderada pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya i pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, els Ajuntaments del Prat i Barcelona i amb la participació de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya.

En relació amb el model de governança, PIMEC considera que s’ha de promoure un sistema de gestió descentralitzada i mancomunada entre les diferents administracions (estatal, autonòmica i local). D’aquesta manera, es promou el principi d’eficiència i eficàcia de la gestió privada, preservant la governança estratègica pública, tal com es fa en altres infraestructures com les portuàries.

Des de la patronal, s’entén que els eixos inspiradors de la proposta han de ser la major i millor connexió transoceànica i internacional de Catalunya, que permeti transformar l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat en un hub internacional. Per aconseguir-ho, aposta per un sistema aeroportuari que millori la seva gestió integral i operativa, així com la tecnologia, amb l’aplicació de les millors pràctiques internacionals de tot tipus. L’objectiu és aconseguir l’aprofitament total de les seves pistes i de tots els aeròdroms, així com del conjunt d’interconnexions possibles i la resta d’infraestructures existents.

Pel que fa a l’Aeroport Josep Tarradellas-Barcelona-el Prat, PIMEC considera que s’ha de regir pel principi de sostenibilitat amb el seu entorn, aplicant mesures de compensació o ponderació del seu impacte més immediat i preservant l’interès general per sobre de l’interès particular.