El Club Empresarial celebra el seu 25è aniversari

La 7ª Nit Empresarial va ser l’escenari perfecte per celebrar els vint-i-cinc anys de funcionament del Club Empresarial de Viladecans. Més d’un centenar d’empresaris i empresàries de la ciutat van participar en aquesta trobada en què es va presentar el nou logo, es va fer balanç de l’any i es van presentar els nous reptes de l’entitat. L'acte va comptar amb la presencia de l'alcalde Carles Ruiz i amb el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat Roger Torrent.

El president del Club Empresarial de Viladecans, Juan Pañella, va destacar la importància que l'entitat hagi arribat a fer 25 anys (més dos) i va agrair la tasca de tots els membres al llarg d'aquest quart de segle. Davant la presència del conseller Torrent, Pañella va reivindicar la importància econòmica del Baix Llobregat i la zona Delta i va demanar accions urgents per millorar la mobilitat a la zona. El president del Club Empresarial va ressaltar la importància de la col·laboració publicoprivada, destacant el treball de formació i assessoria a les empreses que es fa des de Can Calderon, i va demanar que la Generalitat incrementi els seus ajuts als projectes que s'hi gestionen.

L'alcalde Carles Ruiz, per la seva banda, va presentar Viladecans com una ciutat dinàmica, l'economia de la qual creix fins i tot en temps de crisi perquè compta amb un teixit industrial divers i consolidat i, a més, és el destí de multinacionals que s'estan implantant. Ruiz va assenyalar que, en general, els municipis del Delta són els motors de l'economia catalana i va reclamar l'atenció per part de la conselleria d'Empresa, Indústria i Energia cap a dos projectes molt importants en què està embarcat el municipi: el hub agroalimentari del Delta i el hub de la Construcció Sostenible.

El conseller d'Empresa i Treball Roger Torrent es va mostrar admirat per Atrium, el lloc que acollia la cita, i va parlar sobre els seus orígens, i la importància d'afrontar els canvis tecnològics i adaptar-nos de manera intel·ligent per no perdre competitivitat i fer-ho amb solucions compartides. També va destacar el paper cabdal de la Formació Professional i la innovació.

El Club Empresarial va voler reconèixer la tasca dels set fundadors lliurant un distintiu a cadascun d’ells: Ramon Bonet, Pedro Nieto, Mayra Fernández (en representació de Gabriel Rius), Manuel Valderrama, Víctor Oliva, Jaume Calbet i Joan Pañella.

RECONEIXEMENT A JAUME MONFORT

Durant la nit també es va fer un homenatge a Jaume Monfort, qui va ser alcalde de la ciutat entre els anys 1983 i 2005, per la seva lluita per modernitzar Viladecans.

El Club Empresarial es va fundar a finals de la dècada dels 90 amb l’objectiu de treballar per diversificar l’economia, fer créixer els llocs de treball potenciant nous perfils professionals i augmentar el nivell i èxit educatiu per millorar la capacitació i les competències professionals.