L'ex-President de la FIHRT i President del GHITA, Pere Santos, reconegut al Sopar dels 30 Anys de la FIHRT

La FIHRT Homenatja els seus Presidents en un acte emotiu, al so de  "Eso que tu me das"de Jarabe de Palo

En una nit de celebracions i homenatges en el marc incomparable de les Caves Freixenet.

La Federació Intercomarcal d’Hostaleria, Restauració i Turisme, la FIHRT, va veure la llum com a Federació d’Associacions d’empresaris d’Hostaleria i Restauració de la província de Barcelona, ara fa 30 anys, sota la denominació de GREMI INTERCOMARCAL D’HOSTALERIA I RESTAURACIÓ (GIHR), com a resposta a les necessitats dels Gremis d’hostaleria de les comarques de la província de Barcelona que, en tot cas, resulten diferents a les de la Gran Capital: Barcelona

La FIHRT pren el seu actual nom, com a conseqüència de l’acord pres per unanimitat dels seus membres, l’Estiu de 2001, adequant d’aquesta manera la real situació participativa de l’entitat associativa, que més que un Gremi, suposava la unió d’aleshores, dotze Gremis.

Avui, la FIHRT està formada per 46 associacions, que representen més de 6.000 empresaris, pimes, micro pimes i autònoms de les vegueries de la Catalunya Central, Barcelona, Penedès, Tarragona i Terres de l’Ebre. La FIHRT és Territori, és Patrimoni, és Hostaleria, és Restauració, és Turisme ... és F de Família.

Per això cal predicar amb l'exemple, i des de la FIHRT s'homentaja a aquells que l'han fet gran, i que han persistit en temps increts.

Aquest ha estat el sincer HOmenatge de la Familia FIHRT a ENRIC GENÉ I A PERE SANTOS per la tasca duta a terme coma Presidents de la FIHRT, per l’impuls que li van donar a l’Entitat, i per mantenir-la viva davant diverses situacions d’incertesa que van amenaçar de col·lapsar el país, la ciutadania i el sector: la crisi econòmica del 2008 i la pandèmia, respectivament.

Enric Gené i Martínez, hostaler, President durant des de 1996 fins el 2021 del Gremi d’Hostaleria i Turisme del Vallès Occidental, hereu del  Gremi de Ripollet, Cerdanyola i Montcada, fundador del GIHR (avui FIHRT). Fou President de la FIHRT de l’any 2006 al 2015, i va morir el passat 9 d’agost de 2022, als 64 anys, víctima de la COVID. Guerriller, dialogant i emprenedor”: així s’ha recordat Enric Gené entre el gremi hostaler.

Pere Laureano Santos Buron, hostaler, 67 anys, President del Gremi d’Hostaleria i Turisme de l’Anoia, el GHITA, des del 2007 i President de la FIHRT del 2015 fins aquest passat mes de gener, en que va ser substituït per l’actual President, En Mingo Morilla. Primer President de la FIHRT fruit del consens i de la unanimitat. Estimat per tots, dialogant, i lluitador. Durant el seu mandat com a  President de la FIHRT, l’Entitat s’ha consolidat com a una referència en l’àmbit associatiu i ha dut la FIHRT a fites impensables l’any 1992.

El nostre aplaudiment als Homenatjats