FESTES LABORALS I DIES D'OBERTURA COMERCIAL ANY 2022

Tot el calendari de dies festius per l’any 2022, tan els marcats per la Generalitat com pel Govern Espanyol.

A més, també afegim la informació dels dies festius per l’any 2022 on es permetrà obrir els comerços, tan a nivell autonòmic com municipal:

Calendari de festes laborals d'àmbit espanyol

Us fem arribar el calendari que s’ha publicat avui en el BOE Nº 252 de 21 d’octubre, de les festes laborals per l’any 2022 d’àmbit espanyol.

Feu clic aquí per consultar-lo.

Calendari laboral de Catalunya del 2022: tots els festius

La Generalitat ja ha fet públic el calendari laboral a Catalunya el 2022, aprovat pel departament d'Empresa i Treball amb 14 dies festius, 12 d'àmbit català, previstos pel Consell de Relacions Laborals, i 2 locals que podrà escollir cada municipi.

La principal novetat és que l'any vinent la Pasqua Granada, també coneguda com a segona Pasqua, que se celebrarà el dilluns 6 de juny, serà festiu arreu del país. El 2021 va ser un festiu local a diversos municipis, entre els quals Barcelona.

L'any que ve, la capital aprofitarà aquest segon festiu local pel 26 de setembre, el dilluns següent a les festes de la Mercè, ja que el dia de la Verge, el 24 de setembre, caurà en dissabte.

D'aquesta manera, a Catalunya seran festius, com arreu de l'Estat:

• Dissabte, 1 de gener: Cap d’Any
  • Dijous, 6 de gener: Dia de Reis
  • Divendres, 15 d'abril: Divendres Sant
  • Dilluns, 15 d'agost: L'Assumpció
  • Dimecres, 12 d'octubre: Festa nacional
  • Dimarts, 1 de novembre: Tots Sants
  • Dimarts, 6 de desembre: Dia de la Constitució
  • Dijous, 8 de desembre: La Immaculada

A aquests dies festius se'ls ha d'afegir quatre festius catalans:

• Dilluns, 18 d'abril: Pasqua Florida
  • Dilluns, 6 de juny: Pasqua Granada
  • Divendres, 24 de juny: Sant Joan
  • Dilluns, 26 de desembre: Sant Esteve

Al territori d'Aran, la festa del dia 26 de desembre (Sant Esteve) queda substituïda per la del dia 17 de juny (Festa d'Aran). A més, hi ha tres dies festius que cauen en diumenge, l'1 de maig, el dia del treballador; l'11 de setembre, Diada Nacional de Catalunya i el 25 de desembre, dia de Nadal. El Govern compensa el fet que l'11 de setembre sigui diumenge convertint en festiu el dilluns 6 de juny, la Pasqua Granada, que acostuma a ser un festiu local.

A banda d'aquests 12 dies festius, cada municipi tindrà a la seva disposició dos dies per escollir com a festes locals.

• Dissabte, 24 de setembre: Verge de la Mercè
  • Dilluns, 26 de setembre: Festiu local

Girona

• Dilluns, 25 de juliol: Sant Jaume
  • Dissabte, 29 d'octubre: Sant Narcís

Lleida

• Dimecres, 11 de maig: Sant Anastasi
  • Dijous, 29 de setembre: Sant Miquel

Tarragona

• Divendres, 19 d'agost: Sant Magí
  • Divendres, 23 de setembre: Santa Tecla

Per altra banda, les vacances de Nadal d'aquest curs escolar començaran el proper dijous 23 de desembre i s'allargaran fins el divendres 7 de gener, l'endemà del dia de Reis. Així, els alumnes no hauran de tornar als seus centres fins dilluns 10 de gener del 2022, aprofitant el cap de setmana.

Calendari de dies festius d’obertura comercial autoritzada:

Recordem que, d’acord l'Ordre EMC/117/2021 del 25 de maig, els diumenges i dies festius d’obertura comercial autoritzada a Catalunya per a l’any 2022, són;

Any 2022

2 i 9 de gener

6 i 26 de juny

15 d'agost

27 novembre

6, 8, 11 i 18 de desembre.

Els dies festius locals, aprovats pel Ple Municipal de 29/07/ 2021, per l'any 2022 són: el 16 de maig i el 8 de setembre.