TROBADA AMB EL SECTOR DE RESTAURACIÓ CONVOCADA PEL MH QUIM TORRA

El passat 22 de setembre de 2020 , va tenir lloc a la Sala Gàrgoles del Palau de la Generalitat, una trobada amb el Sector de Restauració convocada pel MH President Quim Torra, i amb participació de les Conselleres Sra. Meritxell Budó i Sra. Alba Vergés, de Presidència i Salut, respectivament, i dels Consellers, Sr. Miquel Sàmper i Sr. Ramon Tremosa, Interior i Empresa i Coneixement, respectivament, acompanyats per la Secretària General d’Interior, Sra. Elisabeth Abad i Giralt el Secretari de Salut Pública, Dr. Josep Argimon, i el Sr. Bernat Costas, director de l'Oficina del Vicepresident del Govern.

Per part del Sector, es trobaven presents la Sra. Isabel Galobardes, presidenta de la Sectorial Turisme de PIMEC, el Sr. Antonio Escudero, president de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona, el Sr. Raffa Olivier, per delegació de la Sra. Berta Cabré, presidenta de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona, el Sr. Josep Castellarnau, president de la Federació d’Hostaleria de Lleida, el Sr. Daniel Brasé, gerent de la Federació Intercomarcal d’Hostaleria i Restauració, el Sr. Pere Chias, president del Gremi de Restauració de Barcelona, i el Sr. Manel Casals, director general del Gremi d’Hotels de Barcelona i secretari general de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (per delegació del Sr. Santi Garcia-Nieto, president de CONFECAT).

Els membres del Govern van fer una petita introducció, disculpant la Consellera de Presidència, Sra. Budó, l’absència del MH President Torra, donat que la trobada coincidia amb la seva compareixença davant el TSJC.

Els membres del Govern van indicar que les sobre els contagis eren molt negatives i que tornaven a pujar, no existint per part del Govern, la voluntat d’aturar l’activitat econòmica. Cal garantir el compliment de les mesures per tal d’evitar la propagació del virus

L’hostaleria no és culpable de res, i demanava de treballar plegats, ja que resulta evident que la distància de seguretat no es compleix, i que es fa un mal ús de la mascareta. Hi ha que trobar un equilibri entre la vitalitat econòmica del país i la Salut

Cal un Equilibri social i econòmic i la complicitat del Sector

Seguidament els representants del sector, van prendre el torn de paraula, i van expressar els seus dubtes i crítiques a la gestió, sobretot des de l’àmbit comunicatiu.

• Tothom va agrair la reunió, que considerem que s’ha fet tard, i es demanen trobades periòdiques amb el Govern, indicant l’HC Budó que caldria repetir-les periòdicament.

• Demanem una política comunicativa intel·ligent, que no busqui culpables i que concreti els llocs on es produeixin els fets, ja que Catalunya és gran, igual que les regions sanitàries, i un comentari fora de lloc, fa que es perdin reserves i competitivitat.

• Es parla del Pla de Xoc de Turisme de PIMEC i de la necessitat de rescat del Sector, així com de la Taxa Turística. Vicepresidència considera que la liquidació que s'havia de fer a març 2020, i que es va aplaçar a octubre 2020, en principi es manté, i que encara s’està estudiant l’aplaçament del 2021 amb la pujada de l’Impost..

•  En quants als ERTES molts dels assistents parlen sobre aquesta situació, però cap membre del Govern dona una resposta clara al respecte. El dia 30 vencen i el sector es tem el pitjor.

•  En quant al tema del “botellon” es demana una regulació clara i exemplar, no anar prorrogant la seva prohibició. S’indica que són el gran problema dels contagis, ara que l’oci nocturn està tancat. S’indica també el problema de les botigues de conveniència, on es ven alcohol sense cap mena de control a menors d’edat. Es traslladarà a Interior aquest tema

• Es demana simplificar els Plans Sectorial de Desconfinament del Sector, per tal d’arribar al sector. Els empresaris ho tenien molt clar amb les Fases, però el fet de trigar 30 dies en tenir uns Plans, ha fet que existís un desajustament. Es reclama al Govern simplicitat en la comunicació, missatges clars.

•  Protocols derivats dels brots en establiments. Cal un pla únic i que des de tots els CAP’s les respostes siguin unitàries, i no diferents com està passant. Un missatge clar.

GOVERN i SECTOR ACORDEN TREBALLAR per tal de que els clients dels establiments duguin la màscara mentre romanen a les taules, a les barres, i no mengen o beuen. Cal portar sempre la mascareta per evitar contagis. Es demana per part de l’HC Vergés i del Secretari General de Salut Pública, Sr. Argimon, que influïm en les nostres associacions i associats, per tal de que facin arribar aquesta informació als clients dels establiments de restauració.

El Sector i el Govern deixen clar que no som policies, sinó prescriptors de Salut

ENTRE PLAT I PLAT, MASCARETA
SI NO MENGES, POSA-TE-LA